Marktonderzoek


Consumentenpsychologie


Ik ben Ilse Glandorff (1978) en ik heb Sociale Psychologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Ik heb deze interesse gecombineerd met mijn fascinatie voor koopgedrag (hoe we beïnvloed worden en aangespoord tot kopen) en ben afgestudeerd in de richting Consumentenpsychologie bij Ap Dijksterhuis.


Motivaction


Vervolgens ben ik als marktonderzoeker gaan werken bij marktonderzoeksbureau Motivaction. Ik heb in deze functie allerlei onderzoeken gedaan naar consumentengedrag en naar de ideeën en opvattingen van consumenten over producten en merken. Ook heb ik onderzocht of bepaalde tv-reclames in het geheugen bleven hangen bij de kijker.

Enkele onderzoeken







Food & Marketing


Ik heb mijn ware passie gevonden in de combinatie van food en marketing. De interesse voor voedingsmiddelen (zowel technisch als op het niveau van gezondheid, wetgeving, etc.) gecombineerd met hoe maak je deze producten zo aantrekkelijk mogelijk binnen en buiten de (winkel)omgeving.

Ik heb de afgelopen jaren foodproducten en -concepten ontwikkeld voor verschillende grote supermarkten, groothandels en warenhuizen in binnen- en buitenland. Dit kan gaan om eigen merken, maar ook A-merken of fancy labels.



Ik heb dit gedaan aan klantzijde (retailer/wholesaler), leverancierszijde (foodproducent) en aan bureauzijde (reclamebureau).